×

علت تفاوت هزینه پستی محاسبه شده با هزینه دریافتی شرکت ملی پست

گاها این سوال برای مشتریان پیش می آید که چرا هزینه محاسبه شده برای پست پیشتاز، با هزینه دریافت شده از اداره پست کمتر است. اما در واقع این اتفاق در صورتی رخ میدهد که بعضی نکات رعایت نشده باشند.

نرخ های پستی، بیشتر بر اساس وزن محصولات + وزن بسته بندی محاسبه میشود، همچنین هزینه سبد خرید هم در محاسبات انجام شده تاثیر گذار است.

نکته بسیار قابل توجه این است که، در نرخ نامه جدید پست، فاصله از مبدا هیچ تاثیری در محاسبه هزینه پستی ندارد و موردی که تاثیر گذار است، دسترسی به مقصد می باشد. به همین دلیل، نرخ محاسبه شده برای 95 درصد شهر های کشور، یکسان است.

برای افزایش دقت محاسبه هزینه پستی، نیاز هست که موارد زیر در نظر گرفته شوند:

  1. وزن محصولات (وزن کل محصول و نه وزن خالص)
  2. وزن بسته بندی، در منوی حمل و نقل > ابزار ها،
  3. در نظر گرفتن هزینه بسته بندی به عنوان هزینه اضافی در تنظیمات روش پستی (که گاها بعضی از پیشخوان های پست و یا ادارات پستی دریافت میکند)
  4. حذف مواردی که در هنگام تحویل به پست، باعث افزایش قیمت میشود، مانند پیامک تحویل، بسته غیر استاندارد و … 

مورد 4 بسیار با اهمیت می باشد، توجه داشته باشید که افزونه حمل و نقل حرفه ای نابیک، نرخ نامه پایه را محاسبه می‌کند و بعضی از دفاتر پیشخوان پست برای افزایش حاشیه سودشان (گاها بدون اطلاع شما) در زمان تحویل مرسوله تیک «شناسه الکترونیک، آگهی تحویل و سرویس پیام کوتاه» را فعال می‌کنند که باعث می‌شود حدود 4 هزار تومان هزینه ارسال افزایش پیدا کند.

همچنین باید توجه داشته باشید که شما برای بسته بندی محصولات خود، نیاز به استفاده از چسب و … دارید و این رو هم باید از طریق اضافه کردن مبلغی به هزینه های اضافی در قسمت ویرایش روش های پستی، در نظر بگیرید.

پیشنهاد میکنیم پست کانال تلگرامی نابیک را هم مطالعه بفرمایید:

https://t.me/nabik_net/64

Powered by BetterDocs